Пређи на главни садржај

После 5 дана

     Прошле суботе сам у ово време чврсто спавала, потпуно исцрпљена дугим путовањем на релацији Пожега – Фиренца. Насупрот томе, вече пре тога нисам могла да заспим јер сам била сувише узбуђена оним што предстоји: одлазак на авион, пут у већ познатом смеру, са већ познатим људима, али уз немогућност да се јасно види или барем назре, коначни исход измаштаних циљева. Сећам се тренутка када ме је Олгица замолила да напишем први пост о Фиренци, на шта сам почела у неверици да се нервозно смејем из два разлога: 1. никада до тада нисам писала пост 2. Фиренцу, без обзира на то колико сам њених слика видела, нисам могла да замислим, као ни то да ћемо  у њој успети  да остваримо наше планове. А сада, 5 дана након повратка и више од две недеље од тог разговора...


     Фиренцу заиста не можете да замислите док у њу не крочите јер, као ни Венеција, ни она не личи на неки други град. Она је јединствена, јер се ни у једном другом није догодило све оно што се у њој збивало (ово није научна чињеница, већ субјективна процена заснована на унутрашњем узбуђењу) или је јединствена зато што само у њој имате осећање потпуне заслепљености и опхрваности уметношћу кога не само да не желите да се ослободите, већ хоћете да га понесете са собом као антидепресив за све оне дане када ћете бити избомбардовани неукусом и кичем. У тим данима пре било ми је тешко да замислим да ћу тамо заиста бити, као што би ми сада било тешко да замислим како би било да се она није догодила. А, опет, како би то могло да се икако измери када ни са чим не би могли да упоредите.
     Гледам наше слике и читам постове, као да су они једини материјални доказ мог присуства тамо, јер из перспективе ове хладне ноћи могу да поверујем да је то био смо сан. Слике Тоскане ми враћају веру у лепо и растапају у мени онај мали грумен који се некако створи у грудима када напуштате место које волите (родни град или онај у коме се осећате сличну блискост).

Коментари

Популарни постови са овог блога

Дисеминација се наставља...на пожешком радију

Прилог о нашем пројекту на пожешком радију: http://radiopozega.rs/pozeski-prosvetari-bili-na-strucnom-usavrsavanju-u-italiji/

Дисеминација у вртићу

    Пре неколико месеци сам упознала колеге из вртића у Косјерићу, што нам је дало идеју да и на овом месту можемо да причамо о теми којом се на блогу бавимо. На ово нас је подстакла и чињеница да је ова предшколска установа веома заинтересована за учествовање у пројектима, мада је овај другачији од свих у којима су наставници и васпитачи са простора Србије имали прилике да до сада учествују.   Предшколска установа „Олга Грбић“ је од почетка ове године укључена у реализацију 3 пројекта, што овом вртићу, скромном по броју запослених, али значајном по улози коју заузима у свом окружењу, даје предзнак мотивисан   и пружа могућност да и надаље буде одабран за финансирање у различитим областима. Надајмо се да ће овог пута то бити и мобилност!      За дисеминацију смо одабрали Васпитно-образовно веће које је у просторијама установе одржано у среду, 25.4.2018. Пренела сам искуства која смо имали у писању пројекта и указала на релевантне тачке на које треба обратити пажњу, објаснила чему

Радионице за наставнике

„Знање се умножава дељењем“, каже стара изрека. Учесници мобилности желели су да своја знања поделе са што већим бројем наставника. Организовано је шест радионица на којима су презентовани садржаји курсева и приказани начини на које се неке од иновативних метода могу имплементирати у свакодневни наставни рад. На радионици Бити задовољан у школи: стратегије и вештине за наставнике представљене су неке од стратегија за побољшање комуникације и сарадње, као и методе савладавања стреса коме смо свакодневно изложени у настави. Представљени су и неки од ресурса који се могу користити у настави и стручном усавршавању наставника, као што је платформа ТЕД ( https://www.ted.com/talks ). Радионица Креативност, критичко мишљење, комуникација и сарадња у школама представила је начине за повећање мотивације ученика. Кроз примере активности које се могу организовати у учионици показано је како се код ученика могу развијати важне компетенције – креативност и критичко мишљење. Говорено ј