Мотивација ученика један је од најзначајнијих елемената образовања. Ако унапредимо мотивацију, можемо бити сигурни да ћемо унапредити и постигнућа ученика.
У време убрзаног развоја технологије, тешко је пронаћи начин за мотивисање ученика који ће засенити шарени свет интернета, видео-игара, мултимедијалних садржаја којима су ученици преокупирани. Зато наставници широм света проналазе начине како да искористе заинтересованост ученика за интерактивне и мултимедијалне садржаје и тако повећају њихову ангажованост и мотивацију.
На курсу Web Solutions for the Classroom упознали смо се са платформама и алатима заснованим на концепту учења кроз игру (Game based learning) које наставници широм света свакодневно користе у својим учионицама. Иако смо се још једном уверили да је слаба опремљеност наших школа отежавајући фактор за праћење иновативних наставних метода, ипак смо открили и начине како да, упркос томе, ухватимо корак са савременим светским тенденцијама у образовању.
Неки од ових алата (Edmodo, Kahoot, Socrаtive) добро су познати нашим наставницима и увелико се користе и у нашој школи, што је показатељ да смо на добром путу да се приближимо модерним европским школама. Платформе Quizziz, Quizlet, Studystack нуде могућност за креирање динамичних квизова, едукативних игара и интерактивних наставних материјала. Заједничка одлика свих алата који су нам представљени на курсу јесте једноставност употребе, како за наставнике тако и за ученике. Наставник за веома кратко време може креирати динамичне интерактивне материјале које ученици могу користити на часу (путем рачунара или својих телефона), или код куће за утврђивање и систематизовање наставних садржаја.
Док учимо о креативној употреби ИКТ, размишљамо и о томе како да, када се вратимо, нова знања поделимо и са осталим наставницима.
Коментари
Постави коментар