Пређи на главни садржај

Transformational teacher

     
Стварање новог младог бића и пружање могућности да постане оно што може бити – то бих читавог живота могла да радим. Нисам дошла у Фиренцу да бих то сазнала. Нико ми то није рекао, али сам на неки начин поново открила. Пронашла сам неке људе. Видела у њима исту страст за коју сам мислила да је нико нема, као што често и у мени јењава.

     “What makes a teacher transformational? Who was your transformational teacher?“, питала је Сузан. „Ох, да ли да поново причам о наставници математике?“ И пре него што сам успела да решим недоумицу, чух Сузанин глас: “Is there something that you would share with us?“ Сумњам да би моја наставница математике икада помислила да ће једног дана дете које је тешком муком из њеног предмета добијало двојку причати о њој са толико љубави и захвалности. И нисам. Почела сам тек у последње време. Тек онда када сам схватила колико је важно дете као целина, то да га обухватите у тоталитету, а не као некога ко воли биологију, труди се око хемије, а добро му иде енглески језик. Јер ако само спојите све ове делове, опет вам недостаје оно дете. Оно које ћете сигурно изгубити ако га не видите као већег од само просечне оцене на крају године (колико год она добра била) у књижици и скора на завршном испиту.



Коментари

Популарни постови са овог блога

Дисеминација се наставља...на пожешком радију

Прилог о нашем пројекту на пожешком радију: http://radiopozega.rs/pozeski-prosvetari-bili-na-strucnom-usavrsavanju-u-italiji/

Дисеминација у вртићу

    Пре неколико месеци сам упознала колеге из вртића у Косјерићу, што нам је дало идеју да и на овом месту можемо да причамо о теми којом се на блогу бавимо. На ово нас је подстакла и чињеница да је ова предшколска установа веома заинтересована за учествовање у пројектима, мада је овај другачији од свих у којима су наставници и васпитачи са простора Србије имали прилике да до сада учествују.   Предшколска установа „Олга Грбић“ је од почетка ове године укључена у реализацију 3 пројекта, што овом вртићу, скромном по броју запослених, али значајном по улози коју заузима у свом окружењу, даје предзнак мотивисан   и пружа могућност да и надаље буде одабран за финансирање у различитим областима. Надајмо се да ће овог пута то бити и мобилност!      За дисеминацију смо одабрали Васпитно-образовно веће које је у просторијама установе одржано у среду, 25.4.2018. Пренела сам искуства која смо имали у писању пројекта и указала на релевантне тачке на које треба обратити пажњу, објаснила чему

Радионице за наставнике

„Знање се умножава дељењем“, каже стара изрека. Учесници мобилности желели су да своја знања поделе са што већим бројем наставника. Организовано је шест радионица на којима су презентовани садржаји курсева и приказани начини на које се неке од иновативних метода могу имплементирати у свакодневни наставни рад. На радионици Бити задовољан у школи: стратегије и вештине за наставнике представљене су неке од стратегија за побољшање комуникације и сарадње, као и методе савладавања стреса коме смо свакодневно изложени у настави. Представљени су и неки од ресурса који се могу користити у настави и стручном усавршавању наставника, као што је платформа ТЕД ( https://www.ted.com/talks ). Радионица Креативност, критичко мишљење, комуникација и сарадња у школама представила је начине за повећање мотивације ученика. Кроз примере активности које се могу организовати у учионици показано је како се код ученика могу развијати важне компетенције – креативност и критичко мишљење. Говорено ј